|
Třídní učitelky:
Marcela Koubková, Eva Zábrodská, Eva Vlasáková,
Veronika Kožísková
Celý školní rok se budeme s dětmi připravovat na vstup do školy. Budeme s dětmi pracovat formou projektů, využívat budeme především prožitkové a kooperativní učení. Smyslem těchto projektů je využívat situace z pohádek, příběhů nebo básniček a propojit je nenásilným způsobem s běžným životem, se skutečností, s tím, co děti prožívají. Projekty mají děti bavit, protože potom mají chuť se něco nového naučit. Budeme si upevňovat praktické dovednosti, kutilství pomocí Tvořivé hry, pěstitelské záliby, pohybové aktivity, hudební a výtvarnou tvořivost. Projekty budou dětem přinášet zajímavé náměty a nápady pro rozvíjení školní připravenosti v jednotlivých oblastech zrakové vnímání, sluchové vnímání, předčíselné představy, rozvoj pozornosti a rozvoj sociálních dovedností. Témata, která děti baví, pomáhají udržet jejich pozornost, která je důležitá pro jejich přípravu na vstup do ZŠ. Během školního roku budeme pravidelně zařazovat Metodu Hejného, k rozvoji předmatematických schopností.
ZDIVOČELÁ DÝNĚ
ČERNÁ SOBOTA
PAST NA MEDVĚDA
S VĚTRY O ZÁVOD
Blíží se společná akce Jablíčkování aneb Koulelo se koulelo, začneme si povídat o ovoci a zelenině. Společně si připravíme kompot, budeme je pojmenovávat, třídit, také se zaměříme na určování první hlásky ve slovech, početním představám do 10ti, budeme výtvarně a kreativně tvořit a seznámíme se s básničkou i písničkou. Co najdeme v lese, kdo tam žije? To se dozvíme začátkem měsíce října. Nakonec si budeme povídat o počasí, zkusíme rytmizaci a hru na tělo a zopakujeme si, jaké počasí je typické na podzim a které aktivity můžeme dělat venku.
UNESENÁ FIFINKA
KARAMELY PRO TETU
NOC S ANDERSENEM
Na začátku školního roku se nejen seznámíme navzájem, ale seznámíme se i s našimi novými kamarády, postavičkami z komiksového Čtyřlístku, Fifinkou, Bobíkem, Myšpulínem a Pinďou. Povíme si, jak se máme ve školce a ke svým kamarádům chovat, aby nám bylo společně po celý rok dobře. Když se vrátíme ze školky domů, trávíme čas rádi se svojí rodinou, a proto se zamyslíme, čím je pro nás důležitá. V kterou denní dobu děláme to či ono se dozvíme z rozhovoru, obrázků a díky činnostem během dne.